via Vancouver naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu via Vancouver naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

via Vancouver naar Victoria

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

30 Mei 2017 | Canada, Victoria

Op onze laatste volle dag in Vancouver stond Stanley Park op het programma. Op zondag met de bus wel al doorheen gereden, nu te voet er meer van ontdekken. Na een ontbijtje in ons appartement, al vroeg op pad. Naar de kust en van daaruit langs de kustrand naar het begin van dit grote stadspark. Bij Second Beach even koffie gedronken en toen door via bossen naar Lost Lagoon, een mooi meer. Van daaruit een klein stukje dubbeling van de route op zondag, maar nu wel langs de bekende en populaire totempalen. Verder via stukjes trail in de bossen naar Bever Lake, prachtig stukje ongerepte natuur, vol met, helaas nog niet bloeiende, waterlelies. Slagroom op de taart was de wasbeer die we zagen. Niet echt schuw, deed gewoon zijn ding met allerhande druk fotograferende toeristen in de buurt. Hij speelde gewoon kiekeboe, hangend aan een boom. De weg vervolgd door het bos en uiteindelijk weer aan de kustlijn gekomen. In de hete zon het laatste deel teruggelopen en neergestreken in een pub. Dat biertje was dikverdiend na 5 uur wandelen.
's Avonds heerlijk gegeten in het restaurant naast ons hotel, daarna de spullen bij elkaar gezocht, dinsdagochtend immers vertrek naar Vancouver Island.
Vroeg uit de veren dan ook, snel ontbijt en kwart over 8 uitgecheckt en op weg naar de ferry, voor de overtocht naar Vancouver Island. Druk verkeer en file voor een tunnel, schoot niet echt op allemaal. Rond kwart voor 10 bij de terminal van de boot, en lucky us, we konden nog mee met de boot van 10 uur! Helemaal top. Overtocht duurde 1 uur 35, op rustige zee. Helaas wel met regen, het weer is dus behoorlijk omgeslagen. Rustig bakkie koffie gedaan en tussen verschillende eilanden door gevaren. Om half 12 van boord op weg naar Victoria voor onze volgende stop. Via een drukke weg na een klein uurtje op plaats van bestemming. Hotel Royal Scott had onze suite al klaar, dus koffers neergezet, en onze ruime suite goedgekeurd. De middag naar een mooie tuin, Abkhazi Garden. Helemaal gelopen, ruim een uur in zo nu en dan vervelende regenbuien. Ook trek in lunch, maar op deze route geen Mac of wat dan ook te vinden. De hoop gevestigd op het teahouse bij de tuin, maar helaas half uur te laat voor de lunchgerechten....De tuin was aardig, maar minder spectaculair dan verwacht. Onweer hielp ook niet om rustig van de bloemen en planten te genieten, dus redelijk snel de lange wandel-terugreis aanvaard. Gelukkig na kwartiertje toch wat kunnen eten. Na een biertje in het hotel, rustig begin van de avond genoten. Subway stond uiteindelijk op het avondmenu. En nog wat van het centrum van Victoria bekeken. Een aardige stad met veel Britse invloeden, en behoorlijk toeristisch.
Morgen direct door naar Tofino. Eindelijk een dag met de nodige kilometers in onze bolide. Helaas zijn de weersvoorspellingen slecht voor de komende dagen. We zien dus eigenlijk behoorlijk op tegen de walvissen-tour op donderdag. Kijken wat dat gaat brengen.
Dank voor de diverse reacties, heel lief en leuk!

• 31 Mei 2017 - 20:45

Mieke En Theo:

Zo wij lezen genieten jullie met volle teugen. Mooie foto's. Lijkt inderdaad een mooi land. Lijkt een land met ongekende mogelijkheden net als Amerika. Heeft ook een ongekende mooie natuur. Hopen dat het weer nog beter wordt. Valt ook op dat jullie behoorlijk actief zijn. Petje af. Geniet verder en wij kijken weer uit naar jullie volgende verslag en foto's.

• 31 Mei 2017 - 22:58

Jolanda En Peter:

Heel verhaal Mannie, mooi geschreven! Jullie zijn sportief bezig, knap hoor een wandeling van 5 uur. Jammer dat de tuin wat tegen viel, maar als het weer minder is, ziet het er ook minder mooi uit. Succes morgen op de boot voor de walvissen tour. Ga voor jullie duimen dat het weer beter word! Veel plezier en geniet ervan!