Vakantie gestart in een zomers Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Vakantie gestart in een zomers Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Vakantie gestart in een zomers Vancouver

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

28 Mei 2017 | Canada, Vancouver

Onze vakantie is prima begonnen. De vlucht met KLM/Delta naar Vancouver verliep voorspoedig. Wel een lange zit, maar na ruim 9,5 uur veilig geland in een zonnig Canada. De douaneformaliteiten minder streng dan in Amerika. wel apart dat je zelf een scan van je paspoort moest maken en er een foto van een ieder werd gemaakt. Maar verder geen problemen dus. De koffers waren er ook al snel, dus gelijk door om de huurauto op te gaan halen. Ook daar geen lange rijen, snel en goed geholpen. Met gratis upgrade. We hebben een Nissan Murano, een zwarte megabak. Komen we de tijd hier wel mee door lijkt me.
Toen op weg naar ons hotel. Normaal kwartiertje rijden, nu vanwege drukke verkeer drie kwartier. Ook in hotel een upgrade, we zien er schijnbaar moe en zielig uit. Een kamer op de 16e verdieping met ocean view. Not bad. Meer aan appartement, met keuken en zelfs wasmachine.
Koffers neergezet, korte broek aan en omgeving verkennen, ondanks dat onze klok al 3 uur 's nachts aangaf. Naar het strand gelopen, wel raar een strand in zo'n wereldstad. Het was druk, weekend natuurlijk, ook Canadezen genieten dan van het mooie weer. Daarna pub opgezocht voor eerste biertje(s). Gelijk ook maar een kleinigheid gegeten, en toen om 8 uur (dus 5 uur onze tijd) terug naar hotel. Daar ging toch langzamerhand het licht uit, dus half 9 plat. Te vroeg, maar ging echt niet meer.
Dus heel vroeg wakker...uurtje of 3...ik heb het tot half 5 volgehouden, toen eruit gegaan, Marjolein draaide zich nog een keertje om. Formule 1 in Monaco gekeken. En voetbal tussenstanden...slechte berichten uit Nijmegen helaas. Marjolein werd uiteindelijk minder fit wakker dan gehoopt, dus vroege start werd wat vertraagd. Om een uur of 10 op zoek naar ontbijt. Subway en Starbucks waren in de buurt. Toen als echte toeristen Vancouver verkend, via een hop-on-hop-off bus. Eerste stop was Granville Island, leuk, maar niet heel spectaculair. De famous Food Market idem. Toen door naar Chinatown, de Chinezen werken niet op zondag, bijna alle winkels dicht, jammel. Via de Steam-clock en Canada Place door Stanley Parek gereden, wat een drukte overal. Hoperlijk morgen rustiger als we te voet het park beter gaan verkennen. Het stappendoel is gehaald voor vandaag, de stad is grotendeels gezien. Mooi, druk, maar niet heel indrukwekkend. Wel heerlijk zomers weer, dat geeft de bekende vitamientjes.

• 29 Mei 2017 - 09:42

Dorien:

Een goed begin luitjes. Zon, strand en bier.
    Ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen.

• 29 Mei 2017 - 14:14

Nell:

Slechts 2 dagen op pad en dan al zo veel gezien.
    en gedaan. Geniet van de tijd!

• 29 Mei 2017 - 17:03

Peter En Inez:

Leuke start van jullie Canadese trip. Straks wordt het beslist rustiger, dat is verzekerd. Geniet en rij veilig is jullie vrachtwagen.
    Lieve groet, Peter en Inez.

• 29 Mei 2017 - 21:28

Yvonne:

Goed begin hoor. Heerlijk genieten.
    Hele fijne vakantie samen xx