Arches en Canyonlands: 2 prachtige National Parks - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Arches en Canyonlands: 2 prachtige National Parks - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Arches en Canyonlands: 2 prachtige National Parks

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

08 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vroeg uit de veren. Even met Pa en Ma Puijk gebeld, alles goed, heerlijk om te horen. Ook via de zussen van Marjolein begrepen dat Ma Alders ook ok is, dus geen zorgen op dat punt. Na een ontbijt in het hotel om kwart over 9 op pad richting Arches National Parks. Een park met gesteente wat door de erosie na vele jaren hele aparte vormen heeft aangenomen. En hier en daar zijn mooie bogen gevormd. Indrukwekkende natuur. De rode kleur van het gesteente maakt het nog mooier om te zien. Een 18 mile lange weg door het park leidt je langs alle bezienswaardigheden. En hier en daar zijn wandelpaden uitgezet om dichter bij deze natuurwonders te komen. Ook wij hebben op die manier naar een van de bogen gelopen, de North en South Window. Wel een beetje klimmen, maar goed te doen. Frenk hier en daar nog wat hoger klimmend voor nog mooiere vergezichten. Prachtige foto's gemaakt, kleine selectie is bij ons verslag van vandaag toegevoegd. Het park was erg druk, dat was een beetje een nadeel. Ook reden er 58 Nederlandse Volvo's rond, die bezig waren aan een zesweekse trail van Panama naar Alaska. Die jongens doen etappes van bijna 1000 miles per dag, dat is andere koek! In het park is niets qua drinken of eten te krijgen, dus na bijna 4 uur rondrijden en lopen waren we uitgeput en moesten we nodig aan het infuus. Teruggereden naar Moab, en daar bij Denny's lekker geluncht. Toen was er een dilemma: terug naar het hotel voor een luie middag en misschien wat zwemmen, of opnieuw de natuur in, richting een ander National Park: Canyonlands? Nadat de magen gevuld waren en iedereen weer normaal kon denken, besloten we om toch maar weer te gaan genieten van Mother Nature, en dat was een goede keus. Wat een natuurpracht kwamen we daar tegen. Vorige keer de Grand Canyon gezien, die was indrukwekkend, maar ook dit kwam heel dicht in de buurt. Wat een dieptes kun je aanschouwen, je voelt je echt on Top of the World. Fantastische vergezichten, de bijbehorende hitte, en (een duidelijk voordeel t.o.v. Arches) lang niet zo druk. De rust kwam tot je, een met de natuur, het was geweldig. Ook daar weer een paar uur rondgereden, en toen terug naar het hotel voor het bekende opfrissen en relaxen. Daarna aan de overkant gaan eten bij de Brewery, waar ze eigen gebrouwen bier verkopen. Lekker gegeten, en daarmee eindigt alweer een prachtige USA-dag. Morgen naar Durango, terug naar Colorado, terug naar het Wilde Westen.

• 08 Augustus 2014 - 10:17

Dorien Veldt:

Wat ziet dat er prachtig uit ! Echt genieten zo te zien.
    Heel veel plezier nog! Dikke zoen.

• 08 Augustus 2014 - 13:27

Wim Puijk:

Alweer een mooie dag gehad met veel bezienswaardigheden, er komt geen einde aan zou je zeggen,
    maar dat is natuurlijk niet zo. Maar even nog niet aan denken en tot delaatste dag blijven genieten.
    Frenk, jij lijkt ook flinker geworden te zijn, komt zeker door het eten, jullie zien er allemaal goed uit,
    dus de vermoeidheid valt allemaal wel mee. Maak er nog een paar leuke dagen van alvorens in het vliegtuig te stappen. Have lots of fun, liefs van ons, (o)ma en (o)pa. xxx

• 08 Augustus 2014 - 19:04

Inez En Peter:

Hoi alle 4, wat een pracht is het toch daar in the states. Als we zo jullie verhalen lezen en de prachtige foto's zien krijgen wij er ook weer zin in om de plas weer eens over te steken.
    Voor de laatste dagen wensen wij jullie nog heel veel plezier en rij voorzichtig de komende mijlen ivm vermoeidheid. We hopen jullie in super gezondheid op Schiphol aan te treffen.
    Ps. Peter vraagt zich bezorgd af of de Mazda wel groot genoeg is of dat het wellicht verstandig is een boedelbak te huren? Anders rijdt hij wel 2x!!!.
    Lieve groet, enjoy the rest of your stay.