We have seen ONE whale...;-) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu We have seen ONE whale...;-) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

We have seen ONE whale...;-)

Door: ,Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

01 Juni 2017 | Canada, Tofino

Alweer ons derde reisverslag. Woensdagmorgen op tijd vertrokken vanuit Victoria. Drukke start, duurde even voordat het een beetje rustiger werd op de weg en we wat meer van de scenery konden genieten. Onderweg in Mill Bay een ontbijtje gescoord en door. Volgende stop was Chermainus. Een plaatsje bekend om zijn 40 muurschilderingen overal in het dorp. Mooi om te zien, ook nog een braderie, en een zonnetje, wat wil je nog meer. Daarna weer door, genoeg kilometers te maken, wel door prachtige natuur. Een van de hoogtepunten was Cathedral Grove, een prachtig oud bos met bomen zo groot, dik en lang. Mooi uitgezette trail, goed te doen voor een korte stop. Marjolein kon los met haar nieuwe camera. Daarna verder richting Tofino, waar we ons hotel voor 2 nachten hadden geboekt. Helaas werd het weer er niet beter op. Veel regen, niet echt vakantieweer. Uiteindelijk ons hotel bereikt, prima ruime kamer. Gezien de weersomstandigheden nog even uit op handschoenen en een muts, want morgen staat de whale watching tour op het programma. In een open boot, dus tja....
Heerlijk gegeten in het restaurant bij het hotel, en om 9 uur (!!!!) ging het licht uit. Helemaal op schijnbaar.
Om 6.15 uur al uit de veren. Voorbereiding voor de grote tour. Alles mee: extra kleding, lunch, fototoestellen, enz. Een uur later stonden we bij Jamie's, klaar voor de hot springs tour. Een combinatie van walvissen spotten, wandeling door een regenwoud en badderen in hot springs: water uit een bron, 50 graden warm. De reservering had gewerkt, we waren bekend. Eėn geluk: we hadden een open boot verwacht, het werd een dichte boot. Iets meer relaxed, en minder koud en nat. Om 8 uur voeren we uit met schipper Shawn aan het roer. Op zoek naar de walvissen. Het was een bumpy vaart, maar goed te doen. En na een uur was het dan zover. In de verte een walvis. Een fontein uit het water, en een brede rug boven water. Helaas geen gewapper met zijn staart. Maar check, walvis gespot. Op zoek naar meer viel vandaag niet mee. Dus door gevaren naar Maquinna voor de wandeling van een half uur door een prachtig regenwoud, uitkomend hij de hot springs. Een natuurfenomeen. Een natuurlijke bron van ca. 50 graden. Omkleden en bij een buitentemperatuur van 15 graden in je badkleding naar de hot springs. Een echte klauterpartij om er te komen, glibberig en een en al stenen en rotsen. Maar uiteindelijk genoten van het heerlijke warme water. Na een tijdje terug gewandeld, op naar de boot voor de terugreis. Op zoek naar meer wildlife. Uiteindelijk 2 beren en een zeeotter gespot. Puur natuur dus. Toch een wat schamele oogst voor ons gevoel. Om half 3 terug bij ons startpunt, en moe en voldaan naar onze kamer. Werden we gelijk gebeld door de receptie. Er was een technisch probleem bij de buren, kon geluidsoverlast opleveren, dus boden ze ons een andere kamer aan. Een executive suite. Super ruim, met een tub in de slaapkamer. Not too bad at all. Met dank aanvaard. Vanavond weer heerlijk gegeten in hotelrestaurant. Marjolein nu aan het badderen in de tub.
Morgen weer een reisdag: terug naar het vasteland. Op weg naar Whistler.
Tot het volgende verslag. Dank vooor de reacties!