Jasper National Park was fantastisch - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Jasper National Park was fantastisch - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Jasper National Park was fantastisch

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

09 Juni 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

Woensdagmorgen een heerlijk ontbijt in ons hotel, en toen begonnen aan betrekkelijk korte rit naar Jasper. Maar onderweg heel veel mooie dingen te zien. We begonnen al vrij snel met de Rearguard Falls, een hele brede waterval. Ook hier weer impressed door de kracht van het water. Prachtig om te zien. Door naar Mount Robson, een bergketen die prominent aanwezig is. En met een strak blauwe lucht, waauww what a view. Samen in een veld van kleurrijke bloemen door een Chinese (?? ze had in iedergeval spleetogen) op de foto laten zetten. Goed gelukt! Onze tocht weer vervolgd, zagen we ineens langs de kant van de weg een flink hert, een elk. Op de foto gezet, waarna het dier een tijdje met ons meerende. Apart om te zien. Door naar Jasper in mooie scenery. Waren rond 13.00 uur al bij ons hotel (tijd 1 uur vooruit inmiddels), kamer was helaas nog niet klaar. Besloten om wandeling te gaan doen in Jasper National Park. The Valley of the 5 lakes. Wandeling om 5 meren, die vele kleuren lieten zien. Bijna 2 uur onderweg, maar de moeite waard. Prachtige meren, omringd door bergen. Fantastisch.
Daarna moe maar voldaan terug naar hotel, helaas was kamer nog steeds niet klaar...brrrrr....toen maar de wandeling in Jasper Village gestart, maar al snel in voor een biertje. Was heeeerlijk. En nog een, en nog een. Toen ook maar eten besteld. Ik aan de pizza, Mar aan de souvlaki. Was lekker en net op tijd..:-)
Daarna eindelijk op de kamer, een hele ruime deze keer, met o.a. twee grote bedden. Opgeknapt, en nogmaals op verdere ontdekkingstocht door Jasper. Toeristisch gebeuren, veel van dezelfde soort winkels. De stappenteller ontplofte bijna, dus bed maar eens opgezocht. Heerlijk geslapen, wekker gemist, dus wat later aan ontbijt dan bedacht. Maar geen paniek, het is vakantie. Na het ontbjjt op weg naar Maligne Lake. Een idyllisch plekje. Uurtje rijden door heerlijke natuur, uitkomend bij een groot meer. Mooi om te zien, maar een boottour naar Spirit Island was een must. Ook voor ons, de 150 dollar maar op de koop toe genomen. Verrassende boottocht van anderhalf uur op een meer tussen gletsjers en de Rocky Mountains. Wat een prachtig mooi plaatje. Uiteindelijk bij het eiland aangekomen. Door Kodak ooit gebruikt om de kleurencamera te promoten in de 50-60 er jaren. Vanaf dat moment een must see voor toeristen. Geweldig!!
Daarna terug richting Jasper en via Lake Medicin naar Maligne Canyon. Een kloof met indrukwekkende waterpartijen. Mooiiiiii. Ruim anderhalf uur gelopen. Heen met het water meegelopen, terug andere route door het bos. Inclusief een bear-bell, om de beren af te schrikken. Zou het echt helpen????
Terug was knap zwaar. We begonnen met een enorme stijging. Marjolein stribbelde wel tegen, maar haalde de top wel. Chapeau!! We kregen er fantastische uitzichten voor terug. Heerlijk weer, wel bewolkt vandaag, maar prima temperatuur. Om 4 uur terug bij het hotel, na ook nog een Mule Deer gespot, en een aantal berggeiten. Marjolein spotte zelfs een wolf. Het moet niet gekker worden. Om 5 uur begon het te regenen, dus rustig aan gedaan, en heerlijk steak gegeten in het restaurant naast ons hotel. Nog een week te gaan. Morgen de Icefield Parkway en dan richting Lake Louise.

• 09 Juni 2017 - 12:46

Dorien:

Wat ziet het er allemaal prachtig uit!!!!!

• 09 Juni 2017 - 13:50

Dirk:

Hoi Manfred en Marjolein, wat een beresterke verhalen allemaal, leuk om het zo te volgen!
    Wel jammer dat de alcohol daar zo duur is! En ik vraag me inderdaad af wat je nou met zo'n belletje moet als er ineens zo'n grote grizzly op je af komt! verder lijkt het me allemaal geweldig!!

• 09 Juni 2017 - 18:14

Hildo:

Hoi Manfred en Marjolein,
    Ik geniet van jullie verhalen en de mooie foto's van jullie vakantie. Wat een prachtige natuur en wat zijn jullie sportief. Nog veel mooie dagen gewenst.

Agnes Caton :

Lieve mensen bedankt voor de leuke verhalen- Nog heel veel plezierig jullie verdere

• 09 Juni 2017 - 20:56

• 10 Juni 2017 - 09:18

Arie:

leuk om de reis zo te volgen. klinkt allemaal prachtig en zo ziet het er ook uit op de foto's. geniet en neem een lekkere borrel op je verjaardag Mar, dan doen wij dat hier ook