Veilig thuis - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Veilig thuis - Reisverslag uit Nieuw-Vennep, Nederland van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Veilig thuis

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

11 Augustus 2014 | Nederland, Nieuw-Vennep

Alweer het laatste verslag van deze prachtige USA reis. Helaas was de website Waarbenjij.nu het afgelopen weekend slecht bereikbaar wegens onderhoud, waardoor wij ons laatste verslag niet konden plaatsen. Dan maar even combineren met het bericht dat we vandaag veilig zijn thuis gekomen.
Zaterdagochtend na het ontbijt vertrokken voor een lange rit naar Colorado Springs. Wel een mooie rit in een fantastisch bosrijke omgeving. We reden via twee National Forest's: De San Juan en de Rio Grande, prachtige natuur en behoorlijk stevige bergpassen met weer hoogtes boven de 3000 meter, en dat gewoon op een doorgaande weg! Na lekker de nodige KFC-hot wings te hebben gegeten als lunch, was het tweede deel van de rit echte snelweg. Daardoor minder mooie omgeving, maar wel beter opschieten. Uiteindelijk rond half 5 bij ons hotel in Colorado Springs. Net van keten veranderd, was een Best Western, maar nu een Peak Inn. Lag erg afgelegen, leek meer een zakenhotel, wat in het weekend erg rustig was. Nadat we via de laptop hadden ingecheckt voor onze vluchten home, aan de wandel op zoek naar een lekker restaurant. We vonden Carrabba's Italian Grill, erg druk, het was immers weekend, maar dat is natuurlijk wel een goed teken dat er veel Amerikanen uit eten gaan. Was inderdaad erg lekker! Daarna terug naar hotel, samen met Frenk en Marjolein (Tessa bleef op haar kamer) nog even wat gaan drinken bij Hooters, een bar met erg leuke bediening, jonge meiden met shirtjes met laag decolleté en strakke korte broekjes, not too bad! Daarna op tijd gaan slapen, want de volgende dag was het koffers pakken en op weg naar het vliegveld. De receptionist raadde aan extra reistijd in te ruimen ivm wegwerkzaamheden rond Denver, dus om 11 uur al gaan rijden. De wegwerkzaamheden waren er wel, maar dit leidde niet tot files, dus na anderhalf uur al in de buurt van het inleverpunt voor de huurauto. Eerst nog maar even wat geluncht (de laatste vette hap!) en toen auto afgetankt en ingeleverd, ging allemaal prima. Toen met de Alamo-bus naar de vetrekhal gebracht en direct de koffers ingeleverd. Allemaal prima binnen de gewichtsgrenzen, dus helemaal ok. Daarna de tijd doorgebracht op de luchthaven en mooi op tijd vertrokken naar Reykjavik. Daar iets meer dan een uur overstaptijd richting Schiphol. Ging allemaal helemaal ok. Precies op tijd om kwart voor 1 Nederlandse tijd geland, voor ons dus 8 uur vroeger, eigenlijk dus midden in de nacht. Weinig geslapen, dus de man met de hamer is in aantocht. Heerlijk dat zowel Peter als Inez met auto ons stonden op te wachten, daardoor konden ook mooi de maximale Puijk-bagage netjes over 2 auto's worden verdeeld.
Het zit erop, we kijken terug op een fantastische vakantie!
Dank voor al jullie enthousiaste reacties!

• 12 Augustus 2014 - 10:07

Dorien:

Fijn dat jullie zo genoten hebben en fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
    Geniet maar weer van het heerlijke ouderwetse Hollandse zomerweer!
    Tot gauw, kunnen we alle verhalen horen.
    Groetjes Dorien

• 12 Augustus 2014 - 12:27

Arie Alders:

Was een mooie reis zo te lezen. Prachtig en goed om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn. Slaap ze!

• 12 Augustus 2014 - 15:23

Wim Puijk:

Bedankt voor al die mooie verhalen, wij waren ook een beetje op vakantie.
    Het was allemaal prachtig, Liefs ma en Pa.