Aangekomen in het Wilde Westen again - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Aangekomen in het Wilde Westen again - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Aangekomen in het Wilde Westen again

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

09 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Durango

Na een goede nacht rust, was het alweer vroeg uit de veren, want er stond nog een wens voor de dames op het programma, een behandeling in een nagelstudio. Precies tegenover ons hotel was Lee Nails, die zo vriendelijk was zelfs een half uurtje eerder open te gaan: dus klokslag half 10 stonden de dames klaar voor een uitgebreide nagelbehandeling aan voeten en handen, inclusief massagestoel. Ze vonden het heerlijk en waren zeer tevreden met het resultaat. De mannen hadden inmiddels de auto weer geladen, uitgecheckt en getankt, dus we konden direct door richting Durango, waardoor we weer terugkeren in Colorado, de staat waar onze reis twee weken geleden begon. De rit was mooi, maar minder indrukwekkend dan de afgelopen dagen. Maar vlak voor Durango was er nog een National Park: Mesa Verde. Toch maar aangedaan. Opnieuw de bergen in, op zoek naar een stukje geschiedenis van de Ancestral Pueblo indianen. Prachtige rit, weer behoorlijk de hoogte in. Uiteindelijk gestopt om lopend via de Spruce Canyon bij Spruce Tee House aan te komen. Ruines van de indianen, met kamers en kiva's. Je moet er van houden, gelukkig doet Marjolein dat wel. De wandeling heen ging nog wel (naar beneden de canyon in), maar terug was het behoorlijk klimmen. Zwetend en puffend kwamen we terug bij het beginpunt. Daarna rustig teruggereden en het Best Western hotel opgezocht. Ligt zo'n 2 km voor het centrum van Durango, dus moesten we de auto pakken richting het centrum van dit levendige stadje voor de gewenste sightseeing. Heeft wel wat oude Western-trekjes qua bars en winkels. Gezellig druk en redelijk ok gegeten in een bar aan een open raam, tekenend dat de temperatuur hier nog steeds goed is. Inmiddels terug op de kamer, waar we ons voorbereiden op weer aardig wat kilometers morgen: zo'n 500 richting Colorado Springs. De laatste volle dag, zondag is immers alweer onze vertrekdag. Het zit er bijna op. Jammerrrrrr!
Iedereen een fijn weekend toegewenst!

@Peter en Inez: kan me voorstellen dat het bij jullie ook weer gaat kriebelen. Over het vervoer maandag: dat wordt inderdaad krap zat met 5 koffers, 5 inzittenden en nog de nodige tassen. Misschien dat een van ons de trein pakt met een handzame koffer, dan is dat ook te doen. Maar even kiijken wat het beste is. Thuiskomen zullen we met al onze spullen..;-)

• 09 Augustus 2014 - 10:14

Hildo:

De foto's spreken voor zich, jullie genieten allemaal, fijn. En wat gaat de tijd snel voorbij. Geniet nog even van jullie laatste dag en heb een veilige terugreis. groet Hildo