Moab: klaar voor Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Moab: klaar voor Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Moab: klaar voor Arches

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

07 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag alweer vertrokken uit Salt Lake City. Extra druk vanwege een Outdoor-tentoonstelling tegenover ons hotel. Eerste deel van onze reis vandaag was richting Park City, waar een hele grote outlet moest zijn. Een grote klim naar hoogte. Bijna een half uur omhoog op een snelweg, uitkomend in Park City. En wat bleek: daar heeft het schansspringen tijdens de Winterspelen 2002 plaatsgevonden. De twee schansen incl. Olympic logo waren vanaf de parkeerplaats goed te zien. Toen op koopjesjacht. En we geven toe: we schamen ons een beetje voor hetgeen we gekocht hebben. Maar ja, de prijzen zijn dermate aantrekkelijk dat je de verleiding gewoon niet kunt weerstaan. Iedereen kwam vol aan hun trekken, en met veel tassen gingen we terug naar de auto. Het probleem wat we al een tijdje zagen aankomen, een vijfde koffer is needed. In de Samsonite outlet waren er wel mooie aanbiedingen, maar nog steeds erg duur. Marjolein had een goed idee: laten we naar de Wallmarkt gaan, daar hebben ze ook koffers. En inderdaad voor 69 dollar een prachtige nieuwe koffer gescoord, die nog net in de auto past. Tevens een Amerikaanse stijltang voor Marjolein, want haar eigen tang was door de andere stroom hier niet vooruit te branden. Alle dagen ergernis over haar coupe, maar ze staat, nu ik dit verslag schrijf, met een brede grijns weer krullen in haar haar te fabriceren. Happy woman dus. Na de Walmart nog even een snelle snack bij McDonald en toen als een speer op weg naar Moab. Zo'n 400 kilometer, dus behoorlijke kluif weer. Maar uiteindelijk om kwart over 6 in ons hotel na een prachtige rit door geweldige natuur. Het wordt eentonig, maar wat je hier onderweg aan natuur te zien krijgt, is fantastisch. Deze keer prachtige bergketens, rotsachtig, diverse kleuren, gewoon super. Maar ook kilometers lange, rechte wegen opnieuw. Dessert-achtig. Fantastische rit! En lekker warm inmiddels, ruim 30 graden. Na ingecheckt te hebben, direct op pad naar een restaurant. Gevonden in het gezellige centrum van Moab. Leuke tent, Zax genaamd, waar we alle 4 een All you can eat hebben besteld. Net zoveel soep, salade en pizza als je op kunt. Was lekker en erg goed vullend. Teruggelopen in heerlijke temperatuur, en nu op de lekker frisse kamer, de airco doet zijn ding. Morgen dus Arches ontdekken, we hebben er veel zin in.

• 07 Augustus 2014 - 13:58

Wim Puijk:

Lieve allemaal, passen jullie een beetje op met al die inkopen, weer een extra koffer erbij, als alle passagiers dit doen, komen jullie de lucht niet in, geintje ! Weer een mooie lange weg gereden, veel
    gezien en gekocht, het kan niet beter, wens jullie nog veel prettige kilometers en een goede reis tot het einde toe en blijf genieten,veel liefs van ons (o)ma en (o)pa.