Een dagje Salt Lake, vermoeidheid slaat toe - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Een dagje Salt Lake, vermoeidheid slaat toe - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Een dagje Salt Lake, vermoeidheid slaat toe

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Vandaag na een 'included breakfast' in het hotel waren we rond half 11 klaar voor een sightsee-tour in Salt Lake City. Eerst naar de Temple toegelopen. Een prachtig kerkgebouw, gebouwd door de Mormonen, die in Salt Lake hun grootste onderkomen vonden. Nu in gebruik voor huwelijken en andere kerkelijke festiviteiten. Prachtige tuinen en bloemenpracht om de Temple heen, ook een soort theater met het grootste nog spelende orgel van de wereld. De akoestiek is adembenemend, dusdanig gebouwd dat iedereen in de zaal alles op de beste manier kan horen. Her en der lopen Sisters rond die met graagte alle wetenswaardigheden vertellen over de Temple en het geloof. Niet opdringerig, maar echt gemeend vriendelijk. Daarna nog wat shopping gedaan in City Creek Centre. Frenk met 2 paar Vans-schoenen en de dames met heerlijke geurkaarzen van Yankee Candle terug naar de kamer. Toen door naar ander deel van de stad, waar ook nog wat winkels zouden zijn. Nou die waren er. Begonnen bij een Abercrombie & Fitch, waar een ieder met nieuwe kleding de winkel verliet. Daarna waren de kelen door de warmte benhoorlijk droog, en zochten de mannen een kroeg. Tessa mocht niet eens naar binnen, dus Frenk en Manfred aan een Budweiser, de dames nog even winkelen. Daarna loste Marjolein Frenk af en gingen de kids alleen aan het winkelen. Lekker dat hun rekening na veel extra werken de afgelopen weken een mooi bedrag liet zien, dat winkelt een stuk makkelijker. Opnieuw beiden goed geslaagd. Het wordt tijd voor een extra koffer, die hopen we morgen te vinden bij een Outlet die we op de weg naar Moab nog even aandoen. Nadat een hevige regenbui was overgetrokken, rustig terug naar hotel gelopen. Even een andere weg dan de heenweg, want toen kwamen we langs een opvang voor daklozen, die zijn er hier genoeg. Beetje creepy. Dat blijft het vervelende in de grote Amerikaanse steden: veel bedelaars, daklozen. Blijft geen prettig gezicht. Wel apart was dat je dan een zakenman met een grote auto ziet stoppen, toetert en een dakloze naar zijn auto roept, vervolgens een maaltijd, drinken en nog wat geld afgevend. Een prachtig gebaar.
Na opnieuw een makkelijke avondmaaltijd bij de Food-Court (deze keer Chinees voor de oudjes en pizza voor de kids) sluiten we deze dag af. De vermoeidheid lijkt ons wat parten te spelen. Iedereen ligt uitgeteld op bed te relaxen. Moet kunnen. Morgen dus onderweg naar Moab, waar we donderdag het prachtige natuurpark Arches gaan bezoeken. Groeten van ons allemaal.

• 06 Augustus 2014 - 11:09

Wim Puijk:

Lieve allemaal, vermoeidheid slaat toe, nu pas? Ik had allang de pijp aan maarten gegeven, maar
    ja de leeftijd dat is in jullie voordeel. Maar jullie zien ook zoveel, dan vergeet je gedurende de dag dat
    je moe bent, maar het komt er wel uit. In ieder geval zullen jullie in het vliegtuig wel slapen, denk ik.
    Maar als je nu weer Salt Lake City kunt bekijken is het toch wel de moeite waard, dus nog een paar dagen genieten !! Liefs van ons en xxx. We wachten op het belletje.

• 06 Augustus 2014 - 18:49

Inez:Deelder:

Hi dear friends, geweldig wat jullie allemaal beleven. Leuk ook omdat we een heleboel herinneringen kunnen ophalen door de omschrijvingen van jullie belevenissen. We zien onszelf weer in the temple, horen de prachtige akoestiek en zien de brave, kuise meisjes door de straten van de mormoonstad lopen, al lievend knikken en glimlachend je groeten. Heel apart. Al met al snappen we heel goed dat de vermoeidheid een beetje toeslaat, maar go on and have fun.
    Voor jullie info: wemmingen 33 is ok. In ons straatje is het verder erg rustig, velen zijn nog met vakantie.
    Vandaag (woensdag 6 aug.) Is het behoorlijk bewolkt en vanaf een uur of 5 regent het, jammer maar voor de tuinen heerlijk.
    Genieten jullie nog maar volop, straks is het een prachtige herinnering aan een supertrip.
    Lots of love from us.
    Peter en Inez.