Toch nog even Yellowstone - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Toch nog even Yellowstone - Reisverslag uit Wyoming, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Toch nog even Yellowstone

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

04 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wyoming

Gelukkig een betere nacht op de non-airco kamer in Yellowstone. Op tijd eruit, snel ontbijt en toen op weg naar de laatste twee must-sees in Yellowstone National Park. Eerst naar de Grand Prismatic Spring, een van de bekendste geisers ivm de prachtige kleuren. Heel uitgebreide wandeltrail langs deze prachtige grote bronnen. De eerste viel wat weg door de damp, maar de tweede was schitterend qua kleur. Ook nu weer super om dit in het echhie te mogen aanschouwen. Zie foto's, ook bij de verslagen van de afgelopen twee dagen zijn de foto's inmiddels zichtbaar. Na de Prismatic Spring op weg naar Old Faithful, de geiser die om de ongeveer anderhalf uur een eruptie heeft. Hopelijk kwamen we op een beetje geschikt tijdstip, want 90 minuten wachten is wel erg veel. Maar het was er langs de kant al erg druk, dus dat was een goed teken. En inderdaad na een klein kwartier volgde de eruptie. Na wat stoom spoot het water tot 40 meter hoog uit de bron. Een apart verschijnsel. Niet super spectaculair, maar wel mooi om in levende lijven mee te maken. Daarna onze weg vervolgend naar Moran (foutje in vorige verslag, Moab volgt nog later). De laatste onderdelen van Yellowstone aanschouwend, zoals diverse watervallen en nog wat laatste geisers. Uiteindelijk het park verlatend, wat direct overgaat in Teton National Park, waar we de eerste delen al van meekregen. Vele wonderschone meren zorgden voor weer een andere natuursoort, het blijft genieten. Even een broodnodig sanitaire tussensgtop voor Manfred, want na een week zonder problemen, speelden zijn darmen toch weer eens op. Maar goed, dat hoort er altijd wel een keertje bij. Daarna doorgereden naar onze nieuwe overnachtingsplek, de Togowotee Mountain Lodge. Verscholen in prachtig natuurschoon weer een prima plek om de nacht door te brengen. Lekker in de saloon een borrel gedronken en heerlijk gegeten. Een Rib-eye voor ieder van ons, waarbij de mannen voor de grote gingen. Wat een apparaat kregen zij op hun bord, maar het was heerlijk. Daarna de dames nog even lekker in de hot tub en de mannen op de kamer in de weer met telefoon en laptop. Morgen op weg naar Salt Lake City, een flinke rit van meer dan 500km. Een reisdag dus. Komt goed!

• 04 Augustus 2014 - 11:33

Wim Puijk:

Jullie hebben weer iets moois meegemaakt, het eten lijkt iets op Oostenrijk, wat een bord vol,
    vroeger had ik er geen kind aan, maar nu is een kwart voldoende. Inderdaad iets voor de boys.
    Jullie hebben vandaag een flinke trip voor de boeg, wens jullie een prettige reis toe en blijf genieten.
    Groetjes van (o)ma en (o)pa. xxx