In Yellowstone aanbeland - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu In Yellowstone aanbeland - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

In Yellowstone aanbeland

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

02 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Vanochtend eerst naar de brillenshop, want Marjolein's bril lag nog op haar bed toen ze op haar bed ging zitten. Kon de bril niet helemaal tegen. Glas eruit enzo. Gelukkig kon de opticien kosteloos eea redelijk goed herstellen, alleen thuis nog even terug voor nadere inspectie. Toen op weg naar de Bearfoot berg. Een must-see volgens het reisbureau. En dat klopte. Vanuit Red Lodge begonnen aan de beklimming van deze prachtige berg. Uiteindelijk weer tegen de 3000 meter gekomen en wat een uitzichten. Begonnen we onderaan de berg nog met stralende zon, gedurende de rit betrok het, dreigde onweer en was het door een hagelbui ineens helemaal wit. Maar wat was deze route mooi. Oostenrijk in optima forma. Foto's houden jullie tegoed, want geen internet in ons huidige hotel, dus via de foon dit verslag aan het maken. Dank je wel NLR! Na een fikse afdaling in Cooke City geluncht. Dachten even een beer gespot te hebben, dus omgedraaod en kijken. Bleek een stuk oud hout te zijn. No bear! Toen al snel bij de ingang van Yellowstone National Park. Ook daar prachtige natuur plus wildlife. Kuddes met bizons met name, en natuurlijk moest er een hele grote vlak voor onze auto naar de overkant van de weg. Op het park ruim een uur gereden om bij ons hotel te komen. Vlakbij de Mammot Hot Springs, een aantal geisers waar dit park om beroemd is. Hotel is wel gedateerd. Maar schoon dat is het belsngrijkste. Op de hoek van het hotel werden we verwelkomd door een hele groep elks, kruising tussen eland en hert. Wel begon het stevig te regenen, dus in plaata van de koffers uit de auto eerst maar even een neut gepakt. Daarna gegeten en nu, moe maar voldaan op dekamer. Foto's volgen helaas pas over een paar dagen aks we weer over wifi beschikken. Morgen op ontdekkingsreis door het park. Wordt vervolgd.

• 02 Augustus 2014 - 17:43

Wim Puijk:

Weer wat moois gezien en dan nog wel Oostenrijk in optima forma, alles wit en onderaan weer
    zonneschijn, wat moet je nog meer. Hoewel zon, het regende, sorry, rusten en een neut nemen
    is ook niet verkeerd. Jammer geen wifi en dan in USA. Het kan allemaal, wensen een fijne ontdekkingsreis toe en veel plezier, tot morgen, groetjes van (o)ma en (o)pa. XXX