Wat een dag, eindigend met een fantastische rodeo - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Wat een dag, eindigend met een fantastische rodeo - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Wat een dag, eindigend met een fantastische rodeo

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

01 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Cody

Wat een dag. Zelfs iets langer blijven liggen, Tessa even op de Skype met Dylan, en toen een heerlijk, uitgebreid ontbijt. Daarna getankt, en via een toeristische route op weg naar Cody. Thuis op internet een route gevonden via de Bighorn Mountain. Wat een natuurpracht zijn we op deze 60 miles-route tegengekomen. Bijna op 3000 meter hoogte als hoogste punt. Wonderschone brede weg over een bergtop, en onderweg prachtige vergezichten, een heel rustgevend bergmeer, een hele mooie waterval (Shell Fall). Diverse keren gestopt om alles vast te leggen, want je moet de schoonheid zien, die is moeilijk in woorden te vatten. Ook super was dat we in levende lijven een kudde koeien bijeen gedreven zagen worden door diverse cowboys en girls. Wat een ervaring was dat!
Daarna rustig doorgereden naar Cody, een echte Western-stad. Het stikt van de Hells Angels, die over enkele dagen een samenkomst hebben hier. Een prachtige cabin is onze verblijfplaats voor komende nacht, ziet er prima uit, en past helemaal in de sfeer. Eindelijk wat geluncht om half 4, te laat, Frenk had hongerklap en voelde zich wat minder, en ging even liggen, de rest langs de winkeltjes in de drukke Main Street van Cody. Slechts kort relaxed en opgeknapt, want om 6 uur was er een The Bad and The Ugly voorstelling op straat, met schieten over en weer. Buiten wat schrikmomenten van de harde knallen, stelde dat weining voor. Amateurtoneel...Toen nog even langs de Mac voor een lading Nuggets, want om kwart over 7 moesten we bij de Rodeo-arena zijn voor een echte rodeo. En het was een echte. Twee uur lang entertainment van het zuiverste water. Diverse wedstrijden in hardrijden te paard, bareback ride op wilde paarden, vangen van jonge stiertjes met lasso's, en last but not least het echte bull-riding. Wat een geweld brengen die dieren met zich mee. We waren superenthousiast, ondanks een aantal lichte blessures bij de deelnemers. En zo eindigt deze warme dag (boven de 30 graden). We hebben nu al moeite om al onze ervaringen op de juiste wijze te rangschikken, maar beseffen dat we eigenlijk pas een week onderweg zijn en er dus nog een dikke week aan ervaringen bijkomen. Unbelievable! Groetjes van ons allemaal!

• 01 Augustus 2014 - 10:43

Dorien:

Heerlijk dat jullie zo genieten! Groetjes en een dikke zoen, Dorien

• 01 Augustus 2014 - 11:11

Wim Puijk:

Het is niet anders maar jullie blijven allemaal nieuwe evenementen zien waar wij alleen van kunnen dromen, maar daarvoor hebben juliie deze vakantie ook uitgezocht, niet verkeerd ! Wij hopen dat
    dit voor jullie zo doorgaat, dus blijf ervan genieten, liefs (o)ma en (o)pa. groetjes.