Een volle dag met op einde bizons in het wild - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Een volle dag met op einde bizons in het wild - Reisverslag uit Custer, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Een volle dag met op einde bizons in het wild

Door: Manfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

30 Juli 2014 | Verenigde Staten, Custer

Wat een vol programma hebben we vandaag afgewerkt. Na een Amerikaans ontbijtje in het hotel reden we rond half 10 weg uit Wheatland. Eerst nog even tanken, dat is hier niet echt erg: 75 eurocent per liter, is goed te doen dus. Daarna een redelijk lange rit voor de boeg naar Custer in South Dakota, alweer de 3e staat die we aandoen. Redelijke saaie rit met ellelange wegen, heel veel grasland, en amper een huis te zien. Uiteindelijk wel een dorpje waar we doorheen kwamen, Lusk. Daar maar even gestopt voor koffie, werd uiteindelijk maar direct de lunch. En toen bij het uitrijden van het dorp spotte Marjolein een quilt-winkel. Dus stoppen natuurlijk en een kijkje nemen, Het walhalla, als ik haar mocht geloven. Met natuurlijk wat nieuwe lapjes verliet ze deze winkel. Wij daarna verder op pad. Lange rit, uiteindelijk half 3 ingecheckt in ons volgende hotel in Custer. Een lodge, een heerlijk ruime kamer, dus opnieuw prima. Koffers neergezet, en toen nog een half uur in de auto naar Mount Rushmore. De vier president-hoofden uitgehakt in de bergrotsen. Mooi om te zien, verder niet heel spectaculair. Wel natuurlijk verschillende foto's gemaakt. Nog even wat rondgelopen daar, en toen onderweg besloten om op Custer State Park nog een route te rijden: de Wildlife Loop Road, een aanrader volgens velen, om dat je er erg veel dieren zou kunnen spotten. De eerste 15km geen dier gezien, we werden al wat minder enthousiast, hoewel de weg prachtig was. Mooie bergwegen, en heel veel bos. Uiteindelijk werd ons geduld toch beloond. Een inmens grote kudde bizons mochten we van dichtbij aanschouwen. Wat een beesten. Creepy zo heel dicht langs je auto. Maar prachtig om te zien. Hele grote bizons, maar ook wat jongvee! Super! Daarna nog drie antilopen, en bij het verlaten van het park nog diverse hertjes gezien. Veel film- en fotomateriaal dus beschikbaar voor verdere verwerking..;-)
Daarna bij de Pizza-mill (compleet met Nederlandse vlag) heerlijke (en grote) pizza verorberd, en nu terug op de lodge, nog even de benen strekken op onze bedden. Morgen weer een rit van ruim 400km. Dus weer op tijd op pad, op weg naar Sheridan. Tot het volgende verslag. Groeten van ons allemaal!

• 30 Juli 2014 - 11:01

Wim Puijk:

Hallo lieve mensen, het gaat jullie goed af om zulke grote afstanden te rijden, maar dan zie je ook wat
    en daar is het allemaal om begonnnen. Alles lijkt toch goed te verlopen en dat is de hoodzaak, zou zeggen blijf genieten en blijf mooie foto's maken. liefs ma en pa xxx.