Goed aangekomen - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Goed aangekomen - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen

Door: Msnfred

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

26 Juli 2014 | Verenigde Staten, Denver

We zijn goed aangekomen in the States. Nadat Peter ons keurig had afgezet op Schiphol, duurde het inchecken wel even, maar uiteindelijk zonder problemen verlost van de koffers. Nog even gekeken bij de indrukwekkende bloemenzee voor de vetrekhal, en toen richting de gate. Het traditionele 'luchtjes kopen' heeft ook dit jaar weer een goed vervolg gekregen, iedereen heeft gescoord. Nog even bij La Place een lunch genuttigd, waarna we konden boarden. We hadden rij 9, bij een nooduitgang, dus vet veel beenruimte. Superplek. Helaas half uur vertraging door verkeerd geladen luchtvracht, maar die heeft de piloot onderweg prima goedgemaakt. Precies on time geland op IJsland. De anderhalve uur overstap besteed aan sanitare stops en het nuttigen van slappe tosti en patat. Tessa ging voor de sushi, die op 1 na erg lekker was. Wel schrokken we toen we de rekening in IJslandse kronen omrekenden naar euro's: de vakantie is begonnnen zullen we maar zeggen. Toen boarden voor onze vlucht van 8 uur naar Denver. Rij 30, dus deze keer niet de luxe van extra beenruimte, hoewel die toch niet slecht genoemd mocht worden. Een goede vlucht met weinig slaap, hier en daar wat stevige turbulentie, zeker bij de landing, want het was geen best weer in de omgeving van Denver. Toch veilig geland om 18.15 uur plaatselijke tijd, maar voor ons al ruim na 2 uur zaterdagochtend. Douane ging als een speer, en de beambte was zelfs aardig deze keer bij het maken van de vingerafdrukken en foto's. Koffers ook direct te pakken, dus op naar de huurauto. In de bus naar de autoverhuur, en ook daar geen rijen, waren gelijk aan de beurt. Dacht je toch een goede auto gehuurd te hebben, begon de toen nog aardige verhuurder te roepen dat deze in de bergen niet vooruit te branden is, en een upgrade aan te raden was. Quanta costa? 41 dollar, zei hij, dus ik dacht: ok let's do it. Toen ik de rekening zag en het 41 dollar per dag was, heb ik hem vriendelijk verzocht dat toch maar niet te doen. Hij werd ineens een stuk onvriendelijker. Wij op pad met onze Chevrolet Equinox,een mooie zilvergrijze. Half uurtje toeren over de drukke Amerikaanse snelweg richting hotel. Geen probleem, wel donkere wolken en wat spetters. Ingecheckt, prima kamer. Was een hoop reuring. We zitten naast een groot stadion, en daar vindt vanmiddag een voetbalwedstrijd plaats tussen Manchester United en AS Roma. Allemaal United supporters in het hotel, in de sportsbar waar we hapje aten, waren ze behoorlijk luidruchtig. Om 10 uur naar ons bedje, was dus al 6 uur in de ochtend voor ons..;-) Om 1 uur was iedereen al weer klaarwakker, maar toch nog wel lekker gelegen tot uurtje of 7 vanochtend. Toen de gordijnen geopend, en blik op de skyline van Denver, de donkere wolken zijn verdwenen. We zijn klaar voor een dagje Denver-downtown.

• 26 Juli 2014 - 20:58

Hildo:

Dag Puijkies, wat fijn te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. En nu lekker genieten!!!