Via Valley of Fire naar Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Via Valley of Fire naar Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Via Valley of Fire naar Vegas

Door: Puijkies

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

26 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Op tijd vertrokken uit Springdale, Zion voor onze laatste etappe naar Las Vegas. Onderweg in Hurricane genoten van een ontbijtje bij Subway, daarna doorgereden. Vooraf bedacht om via de Valley of Fire te gaan, ook weer een indrukwekkend natuurgebied in de woestijn van Nevada. En inderdaad het was indrukwekkend. Rond de 40 graden, maar wat een prachtige rotsformaties hebben we daar gezien. En bijna allemaal in die roze/rode zandsteen kleur. Echt fantastisch. De parkentree was 10 euro en moest je gewoon in een envelop stoppen en in een brievenbus doen, op goed vertrouwen dus. De foto's spreken voor zich denken we.
Daarna door naar Las Vegas. Apart om zo'n immense stad ineens in die woestijn op te zien doemen. We waren nog vroeg (inderdaad moest de klok weer 1 uur terug), dus maar even langs de outlet van Vegas. Doen meer mensen op zo'n snoeihete dag. En het is gebeurd: Manfred heeft zijn eerste aankoop gedaan: een paar nieuwe sandalen/slippers, de vorige uit Florida hadden hun dienst wel gedaan. Marjolein een all-weather broek van Colombia, en Tessa een jurkje en tas van 2B-Bebe. Daarna ingecheckt in hotel. Nog groter en gekker dan in Lauglin. Super luxe hotel, de kamers zijn daarentegen erg simpel. Maar we zitten op de 18e etage, helaas kijken we niet op de Strip, maar je kunt blijkbaar niet alles hebben..;-)
Paar uurtjes geluierd, en toen Vegas verkennen. Eerst in ons hotel in de Stratosphere Tower, naar de 108e verdieping met een ongelofelijk uitzicht op deze gekke stad. Daarna begonnen aan de wandeling over de Strip. In het begin nog niet zo enthousiast, maar een eindje verder op (kilometertje of 3) was het toch echt het Vegas zoals we verwachtten. Ongelofelijke hotels met prachtige views. Venetie compleet met gondels, een spetterend waterorgel bij Bellagio, de eifeltoren, je kunt het zo gek niet bedenken. Om 12 uur hadden onze voeten het gehad, en waren we halverwege..;-) Taxi teruggenomen (er rijden er 2800 rond in Las Vegas,en het was erg rustig vond de taxichauffeur). Dat belooft wat voor vrijdagavond, als het weekend ook hier losbarst.
We zijn ons bewust dat onze laatste echte vakantiedag is aangebroken. We genieten dus nog maar lekker, en hopen op een veilige vlucht morgen richting het frisse Holland.

Dank weer voor jullie reacties. We houden ons in met het gokken hoor. Gisteravond binnen 10 minuten weer 15 dollar achter de wagen. Het is een groot gekkenhuis wat dat betreft.

• 26 Augustus 2011 - 16:42

Hildo:

Ik wens jullie een goede, veilige reis terug naar huis.

• 26 Augustus 2011 - 16:52

Peter En Inez:

Manfred, gefeliciteerd met je super aankoop. Marjolein goed gedaan zo'n broek van Colombia, hier zijn ze redelijk duur. Wat een pracht die rode rotsen. En dan nu het krankzinnige leven van
    Las Vegas. Een en al verbazing wat hier mogelijk is toch? Maak er een geweldige laatste dag van en alvast een hele goede vlucht toegewenst naar het inderdaad natte holland (koud is het niet). Gisteren enorme donder en bliksem en vandaag somber en nat.
    Welkom thuis!!!!!
    Lieve groet van ons.

• 26 Augustus 2011 - 17:11

Ciska:

begon er net aan te wennen aan mijn dagelijkse portie puijkensoap, jammer dat het al weer bijna over is.

• 26 Augustus 2011 - 22:35

Dorien: