Antelope Canyon: prachtig! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Antelope Canyon: prachtig! - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Antelope Canyon: prachtig!

Door: Puijkies

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

24 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Page

Vandaag begonnen met een heerlijk ontbijtbuffet in het hotel. Er was zelfs zalm, dus daar hebben we flink van genoten. Daarna werden we opgepikt bij ons hotel voor de tour naar Antelope Canyon. In een open kar werden we eerst naar het kantoortje gebracht, waar nog tientallen andere toeristen stonden te wachten. Na betaald te hebben, werden we in groepjes ingedeeld. Samen met Italianen en Duitsers uit Bocholt werden we naar de Canyon gereden. Eerst nog een stukje over de weg, maar toen ruim 10 minuten over een landweg, met los zand, kuilen in de weg, en nog veel meer ellende. En dat met een behoorlijke vaart. We kwamen af en toe los van de stoel, leek wel een pretpark-attractie. De chauffeur en tevens gids had het over een Bumpy Ride, daar had hij geen woord van gelogen! Maar de rit was het zeker waard. We gingen de rots in, en zagen toen met eigen ogen de prachtige oranje rotsen, met allerhande groeven en gleuven. Zag er waanzinnig mooi uit. Volgens onze gids was er van alles in het gesteente te zien, van olifanten, adelaars tot de beeltenis van Lincoln aan toe. Moet wel toegeven dat enige fantasie en voorstellingsvermogen nodig was om te zien wat hij erin zag. Maar het was een prachtige wandeltocht van ruim een half uur door deze grot, die bij fikse regenbuien zo maar ineens volledig onder water kan komen te staan. Na tientallen foto's gemaakt te hebben en natuurlijk video-opnames gingen we weer bumpy terug naar ons hotel.
Besloten om rustig bij hotel te blijven, de vermoeidheid is soms wel merkbaar. We doen ook zoveel, en doen zoveel indrukken op, kan ook niet anders he. Heerlijk bij zwembad gaan liggen, het was er wel erg warm. Tussen de 35 en 40 graden, dus een verkoelende duik en een plek onder de parasol waren nodig. Om een uur of 4 naar een Wallmarkt, een supergrote supermarkt, waar ze echt alles verkopen. Bij de Mac gegeten, en toen naar een aantal uitzichtspunten gereden rond Lake Powell. Prachtig bij de ondergaande zon. Veel campers die aan het meer overnachten, veel watersporters. Tot slot tegenover ons hotel nog een Scenic View bezocht, keken we uit op de aangelegde dam, en de Colorado River, prachtig sluitstuk van deze voor ons doen rustige dag!

Morgen op weg naar Zion, voor onze voorlaatste stop, voordat we donderdag naar Las Vegas rijden voor het slotstuk van onze reis.

Dank weer voor al jullie leuke reacties. Leuk Ma Alders dat u genoten heeft van onze belevenissen.
Leuk de reactie uit het verre Australia, groeten aan Ader en vriendin!
En Rene: super gadaan man, van harte proficiat! Dat het toch allemaal gelukt is, Chapeau!
Peter & Inez: internet codes zijn bij de meeste hotels gratis. Dus internet gaat op die manier erg makkelijk. 1x moesten we 9 dollar per 24 uur betalen, en 1x werkte het internet erg slecht, verder prima in orde!
Syd&family: verrassende gasten op onze site..;-) Hoe is het met Wilma? Alles weer onder controle. We schrokken wel toen we het hoorden! Succes met aansterken!
En Anti lopen...;-) daarom vandaag maar Antelope!

• 24 Augustus 2011 - 15:27

Heleen:

eigenlijk voor Yvonne en Peter.

Peter gefeliciteerd, maar waar ben je voor geslaagd?

• 25 Augustus 2011 - 17:51

Peter En Inez:

Jezus, wat een prachtige plaatjes hebben jullie geschoten in de Antelope Canyon en Zion NP. Zo moet volgens ons het paradijs eruit zien. Als we dit typen horen we net op de tv dat er in Frankrijk een windhoos is geweest waarbij een Nederlandse mevrouw is omgekomen en een aantal gewond. Verder is er 2 dagen geleden een vreselijke stortbui in Limburg en Noord Brabant geweest waardoor er in straten en tunnels overstromingen ontstonden; in Christchurch Nieuw Zeeland heeft het gesneeuwd, een orkaan in New York, een aardbeving nabij Washington en onze zomer is verregend. Jullie moeten nog maar genieten van het schitterende weer ondanks dat het dik 40 graden is, hier is het echt over hoor.
    Wellicht zijn jullie nu op weg naar Las Vegas, de enorme nepstad met veel kitsch, maar wij vinden het geweldig met de enorme hotels met hun spectaculaire shows en de zalen met ijzeren bandieten (gokautomaten). Pas op dat jullie je niet gek laten maken als je wat wint, want een ding is zeker: je verliest altijd, maar leuk is het om wat te gokken toch?
    Hier nog steeds alles ok, vanmiddag de kerkbaadjes van Marjolein rondgebracht omdat we dachten dat men informatie voor zondag nodig heeft en .... wederom een pakket via Tineke in ontvangst genomen. Het leven gaat hier zijn gewone gangetje, niks interessants verder te melden van ons straatje.
    Liefs van ons 2-tjes, geniet en bewonder de grazy world in Las Vegas.
    Peter en Inez.