Route 66 en Sunset at Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Route 66 en Sunset at Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Route 66 en Sunset at Grand Canyon

Door: Puijkies

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

21 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vandaag iets later op pad. Ontbijtje bij MacDonalds, toen nog even naar een zonnebrillenwinkel, waar Tessa 2 Rayban’s zou kopen. Maar in de winkel vond ze 140 dollar voor 2 Raybans’s toch te gek, en besloot ze dus maar niet te kopen. Toen op weg, al vrij snel het te warme Lauglin achter ons gelaten, en besloten iets van de route af te wijken, en een 80 mile over de alom bekende Route 66 te gaan sturen. En daar kregen we geen spijt van. Opnieuw een rit door adembenemende natuur. Schitterende scenery, lastig te beschrijven, hopelijk geven de foto’s een goede indruk. Uiteindelijk waren we om kwart voor 3 in ons hotel. De aardige man achter de balie zag de lengte van de mannen, en besloot ons gratis een upgrade te geven, zodat we wel in de bedden zouden passen. En toen kwamen we in een prachtige room. Een voorkamer, met bankstel, ijskastje, een 2e TV, en daarna een ruime slaapkamer met 2 ruime bedden. Super dus. Maar daarvoor hadden we onze droom alvast laten uitkomen: maandagochtend om 8.00 uur gaan we met zijn vieren in een helikopter een drie kwartier over de Grand Canyon vliegen, vlak voordat we uit moeten checken en onze weg naar Page gaan vervolgen. Spannend, maar een super vooruitzicht.
De dame waar we de tocht boekten, kwam uit Engeland, en vertelde in geuren en kleuren over de mooie dingen die we gaan zien. Ze gaf advies om deze avond rond kwart over 7 in het park te zijn, om de zonsondergang te aanschouwen boven de Canyon. Dus wat vroeg gegeten, en toen met de auto het park in. Geparkeerd, en met de shuttlebus naar de door de dame aangegeven halte. En toen hadden we onze eerste blik op de Canyon: werkelijk ONGELOFELIJK! De diepte, de kleuren, eigenlijk niet te beschrijven. Ook hier spreken foto’s voor zich. Marjolein was helemaal in haar element, ze bleef foto’s schieten, totdat de batterij leeg was..;-) Maar deze zonsondergang in combinatie met het natuurschoon aan onze voeten, zullen we nooit meer vergeten. Alsof je boven de wereld uitsteekt. Echt SUPER!
Morgen gaan we daar nog veel meer van genieten, en ons psychologisch voorbereiden op onze helikoptervlucht! ;-)

Dorien: we zijn op Venice Beach inderdaad goed verbrand, dat had je goed gespot. En laat dat smeren maar aan mij over, vindt Marjolein heeeerlijk..;-)
Yvonne en family: leuk jullie reactie, hopelijk was jullie weekje weg ook heerlijk, en zijn jullie lekker tot rust gekomen. Mag ik daaruit concluderen dat Rene de deadline heeft gehaald?? Dat zou super zijn!

• 21 Augustus 2011 - 18:43

Dorien:

Wij wensen jullie ontzettend veel plezier met de helikoptervlucht. Lijkt ons geweldig. Net even naar het strand geweest naar miriam op haar werk om een borrel te drinken ter gelegenheid van haar 24ste verjaardag. Proost. Groet Sjors en Dorien

• 21 Augustus 2011 - 19:27

Mieke Theo En Omie:

Wij blijven jullie volgen. De reisverslagen zijn duidelijk en je krijgt ook een goed beeld van hoe het daar is. Het weer is ook prachtig. Als wij het zo lezen is het inderdaad het land van de onbegrensde mogelijkheden en het heeft een grenseloze schoonheid.
    Het weer in Nederland is redelijk Vandaag was het zeer broeierig en ongeveer 26 graden. Vaak naar binnen en buiten gegaan ivm kortstondige regenebuien.
    Adgelopen week met z'n allen druk geweest in de woning van Rick en Marion. De brekerij is nu voorbij en wij zijn aan het opbouwen. Als het klaar is zal het een paleisje zijn.
    Wij wensen jullie verder een fijne vakantie en veel plezier nog en pas goed op jullie zelf.
    O ja, morgen komt Jansen terug van vakantie (asiel). Hij zal wel weer helemaal gek zijn. Voor ons is het helaas weer voorbij en wij gaan weer aan de slag
    Nogmaals nog veel plezier en groetjes.

• 21 Augustus 2011 - 23:08

MenM:

helaas zijn de internetverbindingen hier slecht en is het uploaden van de foto's niet gelukt. Die houden jullie te goed.

• 22 Augustus 2011 - 14:15

Peter En Inez:

Oh, oh, wat beleven jullie mooie dingen. We krijgen zelf zin om ook weer eens die kant op te gaan. Dit dank zij jullie manier van beschrijven van dit grote, veelzijdige en geweldig land. We zijn vreselijk benieuwd naar de ervaring van jullie helicoptervlucht boven het natuurverschijnsel The Grand Canyon. Wij hebben dit (nog) niet gedaan, maar wel in de canyon zelf rondgedwaald. By the way: zitten jullie in de North Rim of in de South Rim?
    Jullie mogen straks wel een presentatie geven van deze prachtige reis!
    Huisje, boompje en plantjes nog steeds ok hoewel door het droge weer (jaja, het is inderdaad beter nu; zon afgewisseld met wolken en een gemiddelde temperatuur van 22 tot 25 graden!) de hangplant in de achtertuin klaagt over te weinig aandacht, sorry.
    Geniet, denk niet aan thuiskomen. Er komen nog vele mooie dagen op jullie trip.
    Drive and fly carefully!
    Lieve groet van de deelders.