Sequioa: grote bomen? Niet normaal!! - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Sequioa: grote bomen? Niet normaal!! - Reisverslag uit Visalia, Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Sequioa: grote bomen? Niet normaal!!

Door: Puijkies

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

14 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Visalia

Vandaag alweer om half 9 op pad. Onze lodge achter ons gelaten, en op weg gegaan naar Sequioa National Park. Een behoorlijk stukje rijden, maar de natuur onderweg vergoedt alles. Schitterend gewoon. Van de ene berg naar de andere, echt super. En dat alles met strak blauwe lucht, en een stekende zon, weer ruim 30 graden.
Uiteindelijk via Kings National Park in Sequioa aanbeland, op zoek naar de grootste bomen op aarde. We hebben ze gevonden en inderdaad, dat moet je gezien hebben om het te geloven. Ongekend hoog en breed, in een woord: fantastisch. Wat een bossen, zo groen allemaal! Zie de foto's voor wat indrukken. Ook de grootste sequioa bezocht, de Sherman, wat een kolos, 33 meter in omtrek. Geweldig impossant. Daarna richting ons hotel, nog een rit van ruim 1,5 uur, waarvan een uur een grote afdaling was. Van bijna 2500 meter hoogte terug naar normale hoogte. Wat een rit. Wel eens bochtjes in Oostenrijk gehad, maar hier kwam geen eind aan. Om kwart voor zes in ons Holiday Inn hotel in Visalia, prachtig modern hotel. We gaan zo een hapje eten en zullen er ongetwijfeld weer op tijd in liggen. Moe van alle indrukken.

leuk al die reacties te lezen! Giselda en familie ook een hele lekkere vakantie gewenst. We zijn wel benieuwd wie ons gespot heeft in San Francisco??? En..nog geen migraine..;-)
Peter en Inez: huisje nog helemaal ok? Zal ongetwijfeld.

Groeten van ons allemaal, morgen richting de kust, naar San Luis Obispo.

• 15 Augustus 2011 - 08:16

Dorien:

Dat ziet er allemaal geweldig uit. Om jaloers op te worden.
    Gisteravond leuk feest gehad in de polder, Carolien is 50 geworden.We hadden live verbinding met New York,met onze nieuwe vrienden en we mogen naar Florida komen logeren! Groet Dorien

• 15 Augustus 2011 - 21:16

Mieke Theo En Omie:

Wij hebben al enkele malen een reactie gestuurd, maar ik denk dat deze in je mailbox terrecht zijn gekomen. Nu reargeren wij waarschijnlijk op de juiste wijze. Wij vinden het leuk te horen dat alles nu goed gaat en zien ook via de foto's dat het daar prachtig is. Wij zijn wel een beetje jaloers. Wij zijn met z'n allen druk aan het klussen bij Rick en Marion. Het is een mooi huis. IN eertse instantie was het alleen schulderen maar dit is wel iets meer geworden. Nog een tip voor Marjolein, doe een natte zakdoek op je hoofd, ha, ha, ha.
    Wij horen van jullie ne geniet nog lekker. Groetejs vanuit Tolzimmer