Yosemite: een sprookje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu Yosemite: een sprookje - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Manfred & Marjolein Puijk - WaarBenJij.nu

Yosemite: een sprookje

Door: Puijkies

Blijf op de hoogte en volg Manfred & Marjolein

13 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Al vroeg opgestaan, ontbijt in winkeltje gekocht en in de auto opgegeten. Prachtige weg richting de ingang van Yosemite park. 80 dollar voor een jaarpas voor alle National Parks in de US, en gaan met die banaan. Natuur kan prachtig zijn, maar dit overtrof alle verwachtingen. Het is haast niet te beschrijven het natuurschoon wat we daar aantroffen. Fantastische bergpartijen, kabbelende bergbeken, snelstromende rivieren, watervallen, alles hebben we gezien. Eekhoorntjes te kust en te keur, diverse hertjes die op geringe afstand lekker aan het eten waren, blauwe vogels, in een woord uniek! Lekker ons met shuttlebus laten rondrijden. Ook nog pittige wandeling gedaan naar een waterval, echt steile klim, Mar had het lastig, ging eerst niet verder, maar uiteindelijk heeft ze de ‘top’ gehaald. Adembenemende uitzichten, afgronden, en met name de kracht van het water was indrukwekkend. Toen ons weer bij de parkeerplaats laten afzetten, en teruggereden naar onze lodge, waar we half 4 terugkeerden. De dames namen een lekkere duik in het zwembad, waar de buitentemperatuur inmiddels ruim 30 graden aanwees. We genieten nu dus met volle teugen! In restaurant gegeten, dames hadden een Salade, hadden ze makkelijk samen mee kunnen doen, de mannen hun eerste steak. Was lekker. Daarna lekker op balkon een borrel gedronken met zijn viertjes. Heel gezellig. Morgen naar Sequioa. Foto's volgen.